Nytt år...

Jaha första dagen av 2017 är nu över. En dag med mycket hästar inblandat. 
Idag har även Lovisa, Rasmus och älskade Noel åkt hem. Lite ledsamt. Men så är det. Längtar redan till nästa gång. 
 
Först ut va min idag nyblivna treåring ( hon fyller inte tre idag på riktigt men räknas som treåring idag) 
Hon uppförde sig så fint. Min kära sambo Jonas fick hjälpa mig då mamma va iväg. 
Hon sköter sig så fint. Travade även nått varv. Så duktig. 
Åkte sen med grållan till markestad. Nu va de ett tag sen sist vi va och hoppade och jag är lite kluven över henne. Hon behöver hoppa oftare för muskulaturen och utvecklingen av tekniken. Men idag har hon varit så pigg och glad på livet. Så känns fel om man skulle hoppa henne mer då hon själv kanske inte uppskattar det lika mycket. Men det vet jag inte. Svårt att hoppa hemma nu oxå då underlaget inte är det bästa. Vi ska testa oss fram. Hon känns iaf så fin. Hoppade tyvärr mycket sämre idag då eld och lågor i lycklighet tog över lite för mycket. Blev lite springig och tappade rygg. Gjorde allt precis lika enkelt som vanligt men med lite för mycket krut. Haha. Kul när hon är så taggad men till viss del jobbigt då arbetet bara försvinner. Men alla måste få ha roligt och det är det viktigaste vi har. Att vi har kul. Det utvecklar! 
Ser inget negativt på dagens träning trots att den var dålig. För vi hade roligt och hästen var överlycklig! Vi tar nya tag nästa gång. 
/ Rebecca 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0