När man känner att man lyckas...

Idag är sen sån där bra dag. Jag har fått mycket gjort och det mesta har gått så bra. 
Började med att gå upp tidigt. Åt en mysig frukost och gick ner och fodrade hästarna. 
Tog mig sedan en tur i skogen på Lambina. Som är såååå på tårna just Nu. Hon såg rosa elefanter i varje hörn. Haha! Efter det slängde jag ut hästarna mockade stallet och in för lunch. Blev ett avsnitt av greys oxå. 
 
På med kläder och vidare in mot stan. Hästarnas betfiber är slut så var på granngården för lite påfyllning. 
Hem igen och laga mat för att efter det åka och hämta Hö. 
 
Sen till dagens höjdpunkt Grållan. 
Hon är sådär speciell den där lilla grå. Hon har dagar då hon bevisar för mig hur bra jag är och hur rätt jag gör. Idag var en sån dag. Jobb ger utveckling och utveckling ger roligare ridning. Planen var att jogga igenom henne. Som jag tjatar innan om underlaget så har de varit kasst och är fortfarande lite osäkert. Snön har vräkt ner om vartannat blandat med regn. 
Det blev uppehåll men då drog blåsten igång på fullaste allvar. Men inget stoppar oss tänkte jag. Och det gör det inte. Blev ett sånt där perfekt dressyrpass på ängen där bara allt stämde. Så mjuk och så lydig. Var som en dröm. Visst tjaffsade hon lite och bytena satt inte alls idag som dom gjorde sist. Men så mjuk!!! Red mycket volter och sidvärts. Alltså åh va fin hon va!!! Så glad!! 
Imon kommer Sofia igen så hoppas Grållan håller humöret på topp och kan visa denna sida även imon. Stor stjärna. 
 
Men har ett problem som nån gärna får hjälpa mig med och ge mig tips om. Har kommit in i nån period där jag har ständigt med kramper. 
Kommer mycket när jag rider men även när jag är stilla. Och det är olika kroppsdelar och delar jag inte ens trodde man kunde få kramp i. 
Men mest i ena vaden, höften och armen! 
Men idag kom det liksom i typ muskeln mellan skulderbladet och bröstet på sidan. Och även i nacken. Börjar tycka detta är riktigt skumt och väldigt obehagligt. Läst lite och vätskebrist är det inte. Men gärna tips om nån har känt liknande. 
 
/ Rebecca 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0