Tävling...

 
Idag har vi som tidigare nämnts varit och tävlat. Platsen var norrahammar/tabergs ridklubb. 
Grållan och jag startade bara en klass och lagets alla ryttare kom till start så vi fick inte rida med där. 
 
Nog om det så gick det kalasbra idag. 
Grållan går in och gör precis allt som hon ska göra. Dubbelnolla!
Men den där ryttaren måste ta och lära sig vägarna och rida omhoppning bättre. 
Sista i grunden var en kombination och efter det fick jag hjärnsläpp och vägen till första hindret i omhoppningen blev väldigt lång. 
Fick där med sämsta felfria tiden men kom på en 11 plats av 32 startande. Inte helt fel ändå. 
Som jag även tidigare nämt så blir jag sjuk nervös när det är så enkelt. Jag hinner tänka så förbaskat mycket längs banans gång. Tappar därför bort mig helt. Förstår inte varför men det är mitt problem när jag nu sitter på en häst som på dessa höjder gör allt så enkelt. Är ju inte van vid detta, haha!! 
Så nu ska här tränas omhoppning och banor hos ryttaren. 
 
Men oj va dum man är som människa. Sitter nu som sagt på en häst som gör de så enkelt. Har för första gången nått serverat framför mig och jag är missnöjd idag. Absolut inte på hästen utan på mig själv. Vet ju vart jag skulle och vet hur man rider. Men bara för att det börjar gå bra så nöjer man sig inte. 
Hästen har iaf varit helt fantastisk. Och vi ser fram emot många fler fina rundor framöver. 
/ Rebecca 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0