När allt vänder...

Som jag skrev igår om Grållans dåliga ridtur så trodde Jag bara på en dålig dag och det va precis var det var. 
Idag var hon den stjärna hon är. 
Tog fram mina nya bommar och hade tre upphöjda bommar med studsavstånd. Hon fick lätt lunka över dessa några gånger vilket hon till en början gjorde halvbra. Tyckte mest de va kul med hinder och sprang hellre igenom dom, haha! 
Men med lite samling och fokus på sin uppgift så gjorde hon detta prima fint. Efter det hade jag snett igenom enkelt men för vissa lite svårt bara en travbom till ett kryss. 
Känslan på grållan var att detta va super nyttigt. Att inte komma i galopp och kunna springa utan behöva trava och trycka ifrån va något hon behövde. 
Med det är väl det enkla vi oftast glömmer bort. 
Till en början va det halvlojt och hon förstod inte riktigt. Gjorde de hon skulle men trasslade till det lite för sig själv och fick inte det där avtrampet och kraften i språnget. 
valde att lägga upp hindret lite högre och plocka bort bommen en gång för att få det till ett språng. Hoppade super och lyssnade jättebra. La tillbaka bommen men lät hindret ligga kvar som ett räcke och ojtjena. Nu förstod hon helt plötsligt vad det handlade om och finare språng har vi inte gjort innan. 
Efter det la vi ner till ett kryss igen och började om på nytt. Hon förstod sin uppgift denna gång och glänste. 
Är så nöjd med dagens styrkepass på den vita. 
Testade även idag att rida bettlöst  Vilket jag ska göra oftare. Sökte sig till en djupare form och som sagt va superfin!!! 
 
Lambina är bara den Gud hon är. Behöver inte säga det igen men älskar den hästen. Gjorde samma sak med henne och hon gör så otroligt härliga luftiga språng. Är manisk. Lyssnade jättebra och allt gick kanon. Henne har jag inte mycket att klaga på mer än att vi kanske ska träna mer på att hoppa små hinder med mjukare form och lägre nacke så hon får upp ryggen och arbetar mer med magmusklerna i sprången. Men aja det kommer. Hon är en stjärna i mina ögon i vilket fall. 
 
/ Rebecca 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0