Inte våran dag....

Idag hade vi verkligen inte bommarna på våran sida.
Grållan gick första klassen som va 1 m i lagklass. Hon va väldigt fin och taggad på framhoppning. Nästan lite för taggad. Väl inne på banan så hoppade hon fint. Fick med sig två bommar som inte alls är likt henne. Första nedslaget kom sent på banan. Hinder nummer 7 en oxer kom lite nära och hon tog frambommen. Kände då att nu måste jag gasa så vi får en bra tid om mitt resultat räknas. Vi hade redan en 4 felare i laget. Fick upp tempot jättebra men fick med mig bakbommen på sista oxern. Fan i helvete va tanken. Efteråt kände jag att allt var förjävligt. Dålig ridning och allt va bara Piss. Men jag var snabbas och rätt överlägset, haha!!! 
 
Vidare in i 1,10. Grållan va lite tröttare och lite mer kontaktbar. Visade fina språng men fick även där med sig två bommar. Första nedslaget kom på samma oxer som i 1m men då med bakbenen på frambommen. 
Sen kom nästa på oxern ut i kombinationen. Blev lite lång in och fick tajt mellan så det va väldigt befogat! 
 
Lambinas tur som har gått och vilat hela dagen va super fin på framhoppningen men på banan blev de kaos. Helt galen och sprang igenom banan. Tre bommar och en volt så 16 fel totalt. 
 
Kände hela vägen hem fyfan vilken dålig dag denna glömmer vi direkt. 
 
Kollar igenom filmerna och allt börjar lägga sig. Visst är det surt. Men Grållans rundor är för de mesta bara otur och två egentligen riktigt fina rundor med bra flyt och fina vägar. Glömmer dagen och lägger de på rutinkontot tänker om och klappar mig på brösten och intalar mig själv att jag kan det här! Nu jävlar taggar vi om ist! 
 
/ Rebecca 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0