Guldstjärna....

Svea får stor guldstjärna idag. 
Skrittat runt med matte på ryggen utan att bry sig. Undrar när helvetet ska braka loss. Men änsålänge håller vi tummarna, haha!
Lambina har hittat tillbaka till sitt rätta jag igen. Har gått super fint på fältet idag. Mycket framåtbjudning och en utmärkt galopp. Så kul. 
 
Grållan få tummen ner idag. Första gången sen hon kom som jag kände att jag inte fick igenom nått. Så jag ska väl egentligen inte klaga på henne, haha!
Men idag var de ingen bra dag. Va allmänt stirrig tjaffsig och ville inte alls som jag ville. Hon har tagit det lite lugnt i helgen och inte haft någon större press på sig. Så antar att det är därför. Hon blir ju lätt lite stel, de va allt va hon va idag! 
Jobbade på super fint i skritten så trodde de skulle bli ett toppen pass. Men icke, väl i trav så började hon Tjabba. 
Var även på ett nytt fält idag så kan ha funnits anledning där oxå. Det positiva i det här va att hon va väldigt pigg och galen. Ville gärna skena över fältet. Så det är vi glada över. Men minus åt tjaffsigheten. 
känner ingen större oro för vi alla har dåliga dagar och den där vita springaren har gjort mängder med framsteg så det är nog bättre imon igen. 
Hoppas vi på!!! 
 
Blir tidigare start imon på jobbet än väntat. Frukt och grönt inventering står på schemat så börjar 06,30 ist för 07,15. 
Så bäst att man hoppar in i duschen och lägger sig nu. 
 
/ Rebecca 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0