Allmänt dålig dag...

Dagen idag har spenderats med värk! 
Vaknade och kunde knappt gapa. Min ena visdomstand spelar mig ett spratt. Halva är uppe och syns men den andra halvan försöker väl sig på att titta ut. Vill helt ärligt säga att den inte är snäll. Dom som har samma problem förstår mig nog. 
Tyvärr har den nog inte bara dragit med sig värk utan antagligen en massa skit med. Tror det blivit infekterat och detta bidrar till svullna halsmandlar feber och värk upp i örat. 
Funkar änsålänge helt okej med vanliga värktabletter så avvaktar ett par dagar till innan jag ringer tandläkaren. 
Lever just nu på fil till frulle och soppa till lunch, haha!!!
Med detta så gick jobbet halvbra. Lyckades göra det jag skulle men skippade lunchen och gick hem en timma tidigare. Väl hemma proppade jag i mig mera värktabletter och somnade en stund.
 
Mera soppa till middag och ut till hästarna. 
Orkade bara rida en häst idag och det blev Grållan. 
Trimmade båda igår och satte lite extra press på GrållanS form. 
Detta gav stort resultat idag. 
Mycket mer liksidig och kunde behålla rakriktningen och ligga kvar på yttertygeln. Riktigt fin idag. 
Hade de lite tuffare igår och kände att vi knappt kom till någon lösning. Stretade mest emot och ville inte alls förstå att man ska stanna på yttertygeln och böja igenom runt inner tygel och skänkel. 
Men idag var det stor skillnad  Hade med sig bogarna mer och kunde behålla formen i övergångarna. Byterna vill inte helt falla på plats men hon gör dom bättre. Blir gärna lite springig och stressar mest iväg. Men det kommer med tiden det med. 
Lambina fick vila idag. Gick ett hårdare pass igår. Fortfarande väldigt matt och sur. Tror hon som sagt har det lite jobbigt med pälssättning och fällning nu. Samtidigt som det just nu är jättevarmt och kvavt. Så hon fick en vilodag. 
Dock har jag skrittat runt lite på min underbara svea som gör livet så enkelt. 
Tar det mesta med ro! Stor guldstjärna till henne! 
 
Imon är det fullspäckat schema om jag får bestämma. Om tanden bestämmer så vet jag inte. 
Ska rida lambina på morgonen. Mocka och fixa stallet för att sen mysa och luncha lite hos mormor. Kolla in hennes nya möbler som hon haft på tok för länge för att kalla nya men jag har inte tagit mig i kragen och varit där, dålig stil av mig!!!! 
Men nu ska jag äntligen göra det och de ska bli så mysigt. Jonas följer oxå med. 
Efter det ska jag lasta in grållan och åka och hoppa lite själv i markestad. Får nu se hur detta går, haha! 
För att sen ha en fredagskväll med min underbara sambo. Hoppas allt går enligt plan. Va riktigt längesen jag och han hade en fredagskväll tillsammans. 
Med detta så säger jag godnatt. Var allt för idag  
 
/ Rebecca 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0