Andra delen av mitt liv...

För er som känner mig sen innan så har ni redan koll. Men för er som inte gör det så kommer här en nyhet. 
 
Allt i mitt liv handlar inte om hästar. Nästan allt men inte riktigt. Finns en sak till som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, HOCKEY! 
Är uppvuxen med en far som varit tränare i många år och även själv spelat mycket hockey som ung. 
Så har liksom blivit lite skadad under min uppväxt med denna hockey. Har alltid åkt skridskor på helgerna som barn. Aldrig spelat hockey så men har nästan bott i en ishall ibland. Slog ut mina första tänder i ishallen, haha.
Men åren gick och vi blev äldre. Men även de senaste åren kan vi tjata på pappa att hänga med och åka lite.   Det liksom växer fast och är något som verkligen får mitt humör på topp. 
Andrenalinet som forsar igenom ådrorna när man kollar på en match. Spelar ingen roll om det är hemma i soffan eller om man står i en fullsatt arena. Det är en sån känsla med hockey Som verkligen biter hårt på mig! 
För det mesta är det SHL som rullar på tvn här hemma men ibland även lite NHL. 
 
Så efter dagens lite hårdare trimmpass med grållan. Som förövrigt gick både bra och dåligt. Blev det hockey på tv. Hv som vi alla i familjen håller på avgjorde just kvällens match med 4-1 mot Karlskrona. Härligt!!!! 
 
Grållan gick ett relativt hårt pass på ängen. Började riktigt fint. Väldigt lång och låg helt underbar form joggade hon fram. Fick på ett riktigt sviktande och avslappnande travsteg där man riktigt kände hur hon väntade kvar och gungade igenom varje steg. Riktigt härligt. Hopp när hon väl kom igång så skulle vi få på lite mer tryck och ohja det fick hon på. Riktigt fint tryck i traven. Red lite sidvärts för att få med mig bogarna och få henne mjukt och lydigt. Även här riktigt bra. Vidare till galoppen som jag tycker 
är Grållans svagaste gångart. Där har vi mycket att slipa på. Och det är även då allt börjar brista och bli jobbigt.
Till en början gör hon det även bra. Galopperar lite framåt i lätt sist för att rulla igång bakbenen. Men när vi sen ska försöka få dom att bli ännu lite ärtigare och få ett tydligare språng så tycker hon att jag överdriver, haha! 
 
Grållans tidigare svar har varit att bli loj och trött. Idagens värld hos grållan så springer hon nu ifrån arbetet. Är dock mer tacksam för det. Men det blir ändå svårt. Hon blir ist stark och höjer formen lätt och blir strutsig. Eftersom detta är väldigt jobbigt så nöjer vi oss med ett par steg. Men när man är väldigt övertaggad och pigg och att de e mörkt ute plus att de är massa konstiga ljud i skogen så är det svårt att hålla koncentrationen och få till ett par steg, haha! Vi kämpade på och fortsatte med övergångar för att se om koncentrationen kunde bli bättre vilket den blev. I slutet släppte hon loss riktigt fint och hon gjorde ett par fattningar som va tipptopp! 
Nöjd och glad ryttare tycker grållan om för då får man massvis med äpplen!!
 
/ Rebecca 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0