Vinter....

 
Här kommer lite uppdatering om det mesta!
 
Grållan blev ju som sagt halt i lördagskväll. 
Under måndagen hade jag vidare kontakt med veterinären och vi började väl båda bli lite oroliga över möjliga sprickor i hälbenet. 
Då beslutade jag mig för att ringa till klinik och vidare få mer råd. Det va min veterinär som tyckte jag skulle ringa vidare. Så det gjorde jag. 
Och fick lugnande besked att vi skulle fortsätta avvakta. Då hon inte uppvisar några skakningar, svettningar eller feber så är det nog inget värre än en rejäl jävla smäll. Vilket självklart gör väldigt ont. 
Fick råd som promenera, vara ute i mindre hage och hålla koll på Temp. Grållan själv verkar ha tyckt om att jag masserar runt ikring för att få ingång blodcirkulationen. Råd som vi gjort sen vi upptäckte skadan och som lugnar själen ännu mer. 
 
Idag är det tisdag och egentligen har det inte gått många dagar alls. Men så mycket har hänt. Nu skrittar hon helt normalt. Svullnaden på själva hasspetsen är nästintill helt borta och rör sig neråt i skenan. Vilket låter konstigt i mångas öron men är väldigt bra! Det betyder att svullnaden rör sig neråt och kommer försvinna ut i hoven. 
Knappt ingen hälta i trav mest stelhet. 
Vi fortsätter att massera och promenera! Och till helgen kanske vi kan ta en skrittrunda i skogen om läkningen fortsätter i samma raketfart. 
Grållan börjar tycka att promenera i trädgården inte är speciellt roligt. Och märks att hon vilat i några dagar nu då hon börjar bli på helspänn, haha! 
Hon vill mest stanna vid äppelträdet och mumsa!! 
 
Nu när grållan inte går så värst har jag passat på att lägga lite mer tid på Lambina. Hon har skrittat nån dag och idag tog vi ett enklare joggingpass i snön på ängen. Så mysigt!!! 
Vilken energi hon har. Märks att "vilan" har gjort mycket gott hos den lilla hästen. 
 
Har idag även inhandlat ett par helt underbara mysbyxor på jobbet. Dom är inte vackra och har knappt ingen passform. Men tyget är i fleece och helt underbart mysiga och varma. För 79kr är det helt värt det!!! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0