Tur i oturen....

Helgen blev inte alls som vi planerat.
Grållan skulle igår hoppat lagfinalen i Växjö. Men i lördags upptäckte vi hälta på vänster bakben. 
Det var när jag skulle ta ut och göra henne iordning. Ledde ut henne i gången och skulle spola hennes svans. Påvägen in när vi skulle vända runt ser jag att hon liksom ser väldigt stel ut. Tar ut henne igen och visst hon är halt.  
Tar in henne igen och försöker lokalisera hältan och vad som kan ha hänt. 
Hon har ju varit så otroligt fin i veckan. 
Ja och självklart har någon antagligen lyckats på in en pärla på hennes has. 
Det har antagligen hänt precis innan vi tog in dom. För ingen större svullnad men värme. 
Och desto mer timmarna gick desto mer svullnar det. 
Besvikelsen rinner över mig och jag blir självklart väldigt ledsen. 
Blev helt tom inombords. 
Gick upp till huset och åt lite och lugnade mig. Inser fakta och tar beslutet att inte ta den andra hästen utan avanmäla och stanna hemma. 
 
Vilken vi under senare på kvällen och morgonen var väldigt glada över. 
Snön bara vräkte ner och min stallkompis körde fast med vanlig personbil senare på eftermiddagens. 
Så köra släp här hade inte varit nått att rekommendera. 
Tur i oturen. 
Tre lag av 7 ställde in och åkte inte. 
 
Idag är grållan fortfarande halt. Men hon blir mycket bättre av promenad och kyla. Så något allvarligare är det inte. Hon är pigg och glad och vill vara ute.  Vi avvaktar men har lite kontakt med veterinär. Så får vi hoppas att hon piggnar till inom kort och är på banan igen! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0