När man är sådär dum...

Min soffkompis 
 
 
 
Ledig fredag och den har varit väldigt lugnt. 
Har egentligen så mycket jag vill/måste göra. Men har lyssnat på min kropp och tagit det väldigt lugnt. Känner mig inte alls pigg och detta utspelar sig stort i mitt humör. Vet hur sur och tvär jag låter mot mina nära och kära men orkar liksom inte. Nått inom mig är så jä**a trött. 
Väldigt stor lättnad i att dom känner mig väl och vet att jag inte personligen menar något illa. Men ändå. Kan stanna upp och hör inom mig hur dum jag är. Nått jag inte redigt styr över när jag mår såhär. 
Började iaf dagen med att släppa ut hästarna och sen en riktigt god frukost på det med Jonas. 
 
Efter det blev det soffläge framför tre avsnitt av greys. 
 
mår egentligen väldigt dåligt över att ligga still så det blev ju inte riktigt bättre. När klockan var 2 började jag känna att ja va tvungen att göra nått åt dagen. Så gick ut och mockade stallet och till slut vid 16,30 tiden tog jag in hästarna. Hade så mycket planer om att rida Lambina och longera Svea. Men så blev det inte. Skulle upp och göra nån macka för att orka men somnade ist i soffan helt död efter 2,5 h mockning och fix. Fick tillslut i mig lite mat och beslutade mig för att hänga med ner till stallet trots att de andra tyckte jag skulle vila. 
Men men det är ändå de där fyrbenta som får än att må bra. Camilla kom och vi red ut en sväng. Så Lambina har iaf gått. Svea fick vila. 
 
Tog även ut och kollade grållan som har blivit så mycket bättre i benet. Ingen hälta i skritt eller trav så det va väldigt skönt. I helgen blir de nog lite skritt i skogen. 
 
Imorgon väntar höstbal på regementet. Hoppas nu att jag kan piggna till och njuta av morgondagen. Flätorna är gjorda i håret så det inte är en svutoklump imon, haha! 
 
/Rebecca 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0