Söndag...

Idag har det varit söndag på riktigt söndag. Känns som jag blivit överkörd fram och tillbaka av en buss ett antal gånger. 
Galet trött hela dagen. 
Vaknade till vid 7 och visste att mamma skulle släppa ut hästarna. Så somnade om. Vaknade igen vid 8 men tvingade mig själv att somna om och halvsov fram till 10 halv 11. Vet att julen närmar sig och med det fruktansvärt stressigt och mycket på jobbet. Så unnade mig en riktig sovmorgon. Vet även att imon åker Jonas tillbaka. Så vi klev inte ur sängen förrän 11 halv 12. Mysigt värre! 
Efter de blev nästan hela dagen förstörd. Trött och seg. Lyckads tömma källaren på pant pch handlat lite. 
 
Ikväll kom amanda ut. En gammal bekant. 
Hon ska förhoppningsvis börja hjälpa mig lite med hästarna så både dom och Jag kan få bästa förutsättningarna till kommande tävlingsäsong. Så kul. Eftersom Lambina har tagit de lugnt sen vurpan så fick Amanda ta grållan och jag Lambina. Vill inte skrämma henne första gången. HaHa. En mysig runda i skogen och båda hästarna får varsin stjärna. Har även tagit de första travstegen uppsuttet på Svea!!!!! Så kul!!! 
 
Vi har även hunnit med att julpynta ordentligt och granen är uppe.
Så nu i skrivande stund så har de ändå varit en helt okej effektiv söndag. 
God natt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0