Julen..

Nu kommer ett inlägg som sammanfattar min jul hittills. 
Julafton började med gröt och en tur på grållan. 
Blev en skogsritt som mest skulle vara mysig vilket den var men även blev en hel del trimm på. Grållan var galet pigg och glad på att vara i skogen så nån mysrunda var hon inte sugen på. Det skulle vara full fart hela vägen. Kul med pigga och glada hästar. 
Vidare in för att laga mat och sedan äta mat. Kalle tittande och sen åkte vi till Mats för traditionellt musikspel. 
Julafton blev inte som den brukar vara. Nytt hus ingen sambo ingen syster och mest saknad och lite sorg pga hastig bortgång. Så att få komma ut till Mats var underbart. Var som att allt föll på plats och lugnet sjönk in. 
 
Somnade sent så vaknade även lite sent. Halv 9 gick jag upp på juldagen. Mamma snäll som hon är hade fodrat hästarna tidigare. 
Red ut Lambina en sväng igår vilket även det va full fart och lycklig häst. Syster, rasmus och Noel kom tidogare än planerat och oj va mys!!! 
Som jag längtat efter denna underbara vackra varelse. Stolt moster fick äntligen hålla honom i sin famn. 
Tradition för juldagen är fest och träffa vännen man aldrig ser till vardags. Jag var inte sämre utan att jag hängde på.
Så roligt att äntligen få komma ut. 
 
 
Dagen idag har mest varit lugn. Lite bakishäng Och mys med Noel. Framåt eftermiddagen åkte vi med Svea till markestad så hon fick löshoppa. Hon har inte gjort det så mycket tyvärr. Men hon är så duktig. Var inte hennes bästa dagen men lär sig mer och mer. Går rakt på släpet åker fint och hoppar bra. Vad mer kan man önska? 
Stor stor stjärna till henne. 
 
Hoppigt inlägg men så har de varit. 
/ Rebecca 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0