Jobbigt...

Idag kickade vi igång förmiddagen ordentligt med ett grymt trimmpass på ängen. 
Amanda red Lambina för andra gången och dom kämpar på att lära känna varann. Förstår lilla Amanda att det är lite kämpigt på denva gigantiska häst men hon är så duktigt och reder ut de toppenbra!
 
Själv trimmade jag grållan som började fint. Relativt pigg och glad till en början vilket hon ändrade på lite senare, haha!
Vi har ridit på mycket nu ett tag men har ändå pga väder och underlag haft en lite lugnare period. Hon har gått pch varit super men har inte kämpat på det där tuffa. 
Så idag blev hon lite lack på mig och tyckte nog minsann hon haft det bra innan. 
Man ser även på hennes kropp att hon inte gått med någon större press. Har nu på senaste inte hänt så väldigt mycket med formen på kroppen. Men jag har tyckt det passat bra. Hon har även varit med om mycket och måste få sin tid att smälta det vi gått igenom. Nu är de slut på det! (Mohaha)
Åter till dagen. 
Började med mycket skritt. Lite fram och bakdelsvänningar vilket jag redan där kände att hon gått tillbaka till ruta ett att vara lite stel och bita tag ordentligt i bettet när de blir kämpigt. Svåraste med henne är att behålla framåtbjudningen i sidvärts. Hon tappar gärna tempo och blir stillastående flyttandes. Försöker man då behålla tempot blir hon super mega känslig och vill springa ifrån. Håller man då ihop och försöker biter hon sig fast. Så det är verkligen superfinkänslighet på den damen. 
Började trava lite vilket är Grållans enklaste gångart. Där var hon superfin! Lugn mjuk och föll ner i lägre form och höjde ryggen. Fin elactisk trav. 
Sen till galoppen där hon har det jobbigt att behålla tryck och en jämn galopp. 
Måste hålla ordning på både bak och fram men samtidigt ett tryck framåt men en lite tillbaka hand. Och där blir återigen resultatet som i skritten. En känslig häst som biter sig fast. Vi jobbade på. Mycket fattningar för styrkan men även lydigheten. Avslutade med en minst lika fin trav om inte finare när vi red ner. Nöjd men missnöjd i samma pass. Hon är duktig men nu jävlar måste vi jobba på!!! 
KÄMPA! 
 
Imon kommer Sofia, Grållans ägare. Vi tar en sväng till ridhuset så hon får rida lite och även hoppa några språng. Önska mig lycka till att jag får godkänt!
Jag har världens bästa hästägare så hoppas dom är nöjda! 
Dags att sova för först blir de jobb imon 7-12. Härligt med ett kortpass  
 
/ Rebecca 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0