Helt vanlig dag...

Idag började vardagen för mig igen. Dock bara några få dagar innan nyåret ska firas in och två dagar ledigt igen. 
Jobb stod på schema. Skönt att bara med ett 5 h pass såhär efter ledigheten. 
Har faktiskt saknat lilla netto. Varit för första gången lite konstigt att vara ledig. Dubbelkollat schemat så jag verkligen inte missat nått osv. Haha ibland är man lite knasig. 
Efter de tog vi lille Noel så han fick hälsa på min nordstat. Alltså gammelmorfar. Mysigt värre. Sen fick han även visa upp sitt charmiga jag på netto. 
Vidare hem för lite mat och ut till stallet. 
Grållan fick en lång skrittrunda i sällskap av Camilla och chivas. 
Det har tyvärr frusit på väldigt hårt. Så känns som de blir mycket skrittjobb nu. Funderar på att dra till ridhuset i helgen men de för vi se om vi hinner. 
Åter till skrittrundan. Valde att sätta martingal på grållan idag. Hon har varit så satans laddad i skogen de sista så har blivit lite tjabb om vilken hastighet de ska gå i och därmed ingen koncentration. Valde även att spänna den lite hårdare. Vanligvis har jag den otroligt löst i hoppningen för att skydda mig själv. Men nu för en hjälpande hand att koncentrera sig. Vilket funkade super idag iaf. Kunde rida med super mjuk hand. och mycket mer för mina hjälpmedel. Lyssnade mer och accepterade de. Lätt lösning som inte löser några långsiktiga problem. Men hjälper grållan en bra bit påvägen till en finare form med framåtbjudning. Graman är bara piss i mina ögon. Detta blir till viss del samma effekt men ändå mycket friare. 
Hästen kan inte slå sig fri med huvudet uppåt men kan röra sig mer i frihet med näsan betydligt mycket längre fram. Stort plus som vi kommer ta hjälp av på dessa skrittrundor. Tror även donnan trivs super i sitt PS träns. 
 
Nu är de mys med Noel för hela slanten pch JVM på tv. Hejja Sverige. 
 
/ Rebecca 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0