Börjar med hästar...

Börjar med att ta ett hästsnack och hoppas jag bloggar en gång till ikväll/natt om nyår.
Alla hästarna motionerad ikväll. Vi vet inte hur mycket raketer de kommer skjutas här. Det är ju vårt första nyår på gården. Så tänkte om dom är lite trötta kanske de lugnar lite. 
Grållan gick en runda i skogen med sällskap av Camilla och chivas. Hon var på gott humör men lite tröttare än de senaste dagarna. Har varit full fart innan. Nu va hon lite lugnare. Iaf till galoppslingan då satte hon fart. 
Lambina var tanken ett trimmpass på ängen. Men va på tok för mjukt och lerigt. Hade som tur var pannlampan på mig så begav mig ut i skogen. 
Hon däremot va inte ett dugg trött och tyckte vi kunde skita i allt med jobb att göra och köra full fart. 
Och sist fick Svea en logneringstur på ridbanan. Har börjat sladda den ordentligt vilket har blivit väldigt bra resultat. Fastare och mjukt och trevligt. Svea ska ju komma igång så mycket som möjligt så fick bli lite längre pass. Var så duktig. Stackarn har ju tappat några tänder så hon tuggar lite och tjafsar men är så duktig. Tänker alltid framåt och jobbar på fint. 
 
Nu ska jag in och göra semifreddo med daim och hoppas på gott resultat  
 
/ Rebecca 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0