Ägare på besök..

Blev en lång dag!
Först jobb 7-12 vilket var otroligt skönt med ett kort pass. Dock är man så van vid dom långa vanliga passen så när man väl har ett kortpass och ser fram emot det så går det otroligt långsamt.
Fick handla påvägen hem. Slängde ihop lite mat och in i ungen. Mamma hade mockat två boxar så jag hade bara två att mocka idag. Fixade vatten, la in mat och packade släpet.
Upp igen och invänta maten. Hamnade i soffan och tvärdäckade i 10 min. Så skönt!
 
Sen trillade folket in. Först kom Sofia (som är Grållans ägare) sen kom Amanda. 
Jag åt och lite fika för att sen lasta och ge oss iväg till ridhuset. 
Sofia red grållan och Amanda red Lambina. 
Både skötte sig toppen och Amanda fick se en annan sida av den förvuxna gigantiska racerponnyn, haha! Det var nån som va otroligt glad att få följa med och se lite bommar igen. Tror Amanda tyckte de va lika kul som hästen. Men hon hade dressyrsadeln så det va nog även väldigt svårt. Kul att se och hon är så duktig. Gav lite tips och hon är så duktig på att lyssna och gör det så bra! Nöjd ägare på backen!
Sofia har jag inte så mycket att säga till. Hon känner ju hästen mycket mer än mig och de syns. Grållan fattade direkt vem de va som satt i sadel och dom hoppade runt en gymnastikbana lekande lätt. Förklarade lite hur jag ser på hennes träning och vad jag tänker på. Så roligt att hon ändå gör framsteg lilla grållan. Det hjärtat den hästen besitter kommer ta oss långt! Nu ska vi bara få upp musklerna så det underlättar. 
Glad fodervärd på backen som ser att ägaren är nöjd! Betyder så himla mycket och att jobb och slit ändå lönar sig. 
Riktigt lyckad dag. Ska försöka få med lite olika bilder från kvällen. Sen blir det dusch och sängen. Jobb imon igen 12-20,15. 
Just ja, jag har även fått hem mitt nya träns. PS of sweden. Grymt fint och grållan verkar gilla det. Tror tyvärr de blir för litet för bina men till Svea kommer de sitta som ett smäck! 
/ Rebecca 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0