Framsteg...

 
Dagen har gått enligt plan och det är väldigt skönt. 
Vädret fortsätter att imponera och det betyder att banan håller sig fräsch för trimming. 
 
Idag är en såndär dag jag känner att jag har fått mycket gjort. Man får en skön känsla i kroppen när man gör sånt man måste fast det är tråkigt. 
När jag kom hem från jobbet vid 15,30 tiden  tvättade jag  några maskiner bl.a. tävlingskläderna sen helgen. Dammsugit av och bytt sängkläder. Städat upp och fixat lite. Så duktig!! Hahaha!!!
 
Vidare ut till stallet 
 
Red ett lagom hårt pass på Grållan. 
Dressyr blev det enligt planen och oj vad hon gör framsteg. Den där dressyrdebuten känns nu inte lika långt bort.  
Red mycket grunder. På denna häst måste man tänka mycket framåt. Hon backar gärna av och blir stark eller träig om man inte får fram henne från början. En lite halv lat modell så man får absolut inget gratis. Hon har inte heller "lätt" för att gå i form så det är verkligen ingen gratis ridning, haha! Så mycket mycket övergångar blev det Idag. Även mycket kvarts bakdelsvändningar som serpentiner för att få med mig bogarna ordentligt. 
Skrittjobbade henne väldigt länge innan vi gick på övriga gångarter. Allt flöt på väldigt fint, va väldigt träig tills hon började förstå min poäng med det hela och poletten trillade ner.
Med tanke på att hon är som hon är blir det lite av och på i början innan hon riktigt förstår att hon ska gå fram till handen. Blir väldigt lätt att man rider på och sen hamnar hon hårt i handen då hon blir stark. 
Hon orkar liksom inte redigt bära sig själv än. Men hon är på god väg. 
I slutet av ridpasset va jag väldigt nöjd. Högt över förväntan. Då hon mjukt låg kvar i handen med en aktiv skritt och kunde stadigt bibehålla formen och göra riktigt fina fattningar. Bärig och fin galopp i några steg ligger man kvar och fortsätter rulla på så tappar hon takten och man känner att hon inte orkar. Så korta intervaller för att behålla kvalitén på galoppen och glädjen i att göra rätt. 
Som ni förstår är jag riktigt nöjd idag. Både med hästen och mig själv!
 
En till stjärna jag är nöjd med är lilla Svea. Hon springer glatt på i linan och har absolut inga som helst problem med att matte hänger på hennes rygg. 
 
En liten bildbomb från kvällen. Fick en så himla Rolig bild på grållan där de ser ut som hon asgarvar, haha!! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0