Dåliga dagar har alla...

Idag är en såndär dag man gärna vill lägga åt sidan. Har inte mycket gott ur dagen att plocka ur. Men dessa dagar är ändå fruktansvärt nyttiga. 
För livet går inte alltid åt rätt håll och är absolut inte enkelt. 
Jag har lärt mig mängder genom att inte få allt serverat framför mig. Men är ju det som är ett bevis på att man verkligen brinner för det. 
 
Jobbdagen var kort. Endast 5 timmar idag och det va tillräckligt. Mår inte helt hundra så är glad för att de inte blev längre. Behövde komma hem och vila ordentligt. 
Dock blev de inte så mycket vila men är ledig imon så hoppas jag kan få nån timme vila då. 
 
Dagar som idag kanske man inte ens skulle satt sig i sadeln. Har som sagt inte mått hundra och har väldigt stora problem med min mage ibland. Och ibland är en dag som idag. 
Lambina fick gå markarbete idag ist för dressyr. Vädret har varit så bra så banan var redo för lite hoppning. Blev en stunds, hinder på volt och ett enkelhinder. 
Hon gjorde de mesta bra. Men aningen sur och tvär. Brunst och pälsfällning samtidigt gör att hon gärna springer på tvären. Med humöret jag var idag så orkade vi inte kämpa redigt hundra igenom detta och väl det för kunde lika väl bara blivit bråk två tjuriga kärringar emellan. 
Men ändå helt okej pass på henne. Studsen hoppade hon fantastiskt fint så de va bra. 
 
Grållan skulle jag mest jogga igenom. Hon va trött och antagligen utmattad av värmen. Energin är inte den bästa sedan innan så hon va loj och stel. 
Även här fanns inte redigt orken till att kämpa med kraftiga buksmärtor och uppsvälldhet. 
Skrittade väldigt mycket. Tänkte mycket på bogarna och att följa den väg Jag bestämmer att vi ska gå. 
Även en hel del fattningar, halt och rygga. Låser gärna fast bettet och blir stenhård i munnen. Så detta va nyttigt. Slappnade av finare i slutet och kunde mysigt trava ner i lång och låg form. Dock inget monster pass men vi går iaf inte bakåt. 
 
Med detta så kanske dagen inte var så pest ändå bara magen som drar ner mitt humör och sättet att se på de ljusa sidorna. 
Lite halv luddigt inlägg men med detta säger jag god natt och hoppas på att vara mycket piggare imon. 
/ Rebecca 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0