3 år senare!

Tre år sen jag skrev ett inlägg här på bloggen. Kände att nu va det dags igen.
Mycket har hänt sen sist och det kommer att förklaras mycket under tidens gång här på bloggen.

Det har varit en hästig helg. Har idag två tävlingshästar och båda ska starta i helgen.

Först ut idag var Grållan (Dawaswa). Vi gjorde våran första tävling efter att ha haft hästen i 1,5 månader.
Inledde med 1 m. Dubbelnolla och tog hem en 4:e plats.
Kan helt ärligt säga att jag var väldigt nervös. Denna häst är inte som mina andra. Är så snäll, Lätt att rida på hinder och gör det hon ska. Och det är jag inte redigt van vid. Det är mest att styra och hänga med. Det gör mig nervös när det helt plötsligt var så enkelt. Har ingen aning om hur man rider snabbt i en omhoppning längre. Och en höst som bara trycker i och hoppar snäll det man ber om.
Va galet kul vill jag lova, haha!

Klass nummer två va knasig. Trött häst på framridningen men väl inne på banan laddade hon om och gjorde sitt jobb. Kom helt fel på hinder nummer 6. En vanlig oxer. Hamnade i döläge och tappade ridningen helt. Petade därför ner frambommen, helt mitt fel. 4 fel och en väldigt snabb tid. Låg länge placerad. Men kände att nått inte var redigt rätt. Börjar skrittade av och kolla på de andra. Så frågar jag mamma. Hoppade jag verkligen hinder nummer 7. Ja men de tror jag svarar hon.
Men ohnej. Efter att jag kollat på filmen så visst var de så. Hade inte hoppat hinder nummer 7 men domaren hade helt missat detta. Så när jag väl lastat in hästen var det bara att knata iväg till domartornet och förklara mitt misstag, haha!
Därför blev resultatet uteslutning i denna klass. Men men ärlighet varar längst och tror att många gottade sig i detta då de va nån som skvallrat innan jag ens hann förklara detta själv. Domaren var dock inte säker och ville inte lyssna utan va glad att jag kom upp och berättade. Frågan är hur många som hade svalt sin stolthet och gjort det där!!!
Är iaf väldigt nöjd över dagen. Och imon är det Lambinas tur. Hon får 1 m och 1,10.

Nu får ni hålla tummarna för att vi får två fina rundor imon med.
/ Rebecca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0