Tävling :D

Idag har jag levt fullt ut. Njutit av varje minut på Hästryggen..
Tävlingskläderna var på och imorse lastade vi in en allmänt tveksam Hector och en pigg och glad bus ponny.

Väl framme börjar regnet falla men avtar nästan direkt och solen stekte på och det blev varmt som tusan.
Stackars Hector var genom blöt när vi lastade ur honom. Men tror han kände lika väl som jag. Nu finns ingen återvändo. Allt var väldigt läskigt enligt Hector och väl inne i manegen i första klassen ville inte Hector vara med redigt. Stannade och ville ut. Lotta tog tag i han och vi satte fart. En felfri runda och ut och vila igen. Andra gången gick han in som om det var ingenting ;) skön häst.
Hoppade super fint och uppförde sig toppen. Sjukt nöjd med dagen och med hästen och mig själv :D sjukt välhoppande häst som bara e för mysig.
Lotta som äger hästen hade även med sig 9 åriga dottern och hennes c ponny. Är så fascinerad över att 9 åriga Wilma klarar ut allt detta och är så sjukt duktig för sin ålder. Så dagen slutade i 4 felfria rundor och Hector fick sina första rosetter som jag dyrt och hederligt hade utlovat ;) glad tjej som verkligen älskade hela dagen från morgonen till slut. Att dessa fyrbenta stora varelser kan göra än så glad :D

/ Granathen


Kommentarer
Postat av: Alice

Hej, om du ser detta kan du svara på min mail [email protected] tack :) har du jobbat på jm horses i danmark? :)

2014-05-10 @ 16:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0