Återhämtning!!!

Idag har varit en dag och första dagen jag har stannat i sängen hela dagen här i Danmark.
Var nämligen så att igår hade vi kunder och tjejen fastnade så för en av hästarna så hon ville testa den en gång till. Men denna gången på en uteritt. Jo då blev det jag som skulle ta med denna tjej ut i skogen för en kortare skritt runda. Blev så att jag fick ta D ponnyn toffey han skulle vara snäll. Men vädret var inte på vår sida så det var näst intill storm.. Lite smått spända men det gick bra tills vi kom tillbaka på stallplanen hovslagaren höll på att packa ihop sakerna i skåpbilen drog igen dörren så rosa som kunden satt på blev rädd. Samtidigt som toffeys täcke fladdrade upp i hejdande fart.. Ponnyn fick panik lika så rosa. Drog runt i en rackarns fart så jag hamnade i bakåtläge.. Höll mig kvar i tyglarna och ponnyn fick panik jag flög av och ponnyn över mig.. Han skenade iväg oturligt nog över mitt ben. En hov rakt över vad muskeln..
Upp snabbt trotts smärtan får tag i rosa så kunden kunde slänga sig av..
Vidare till sjukhuset. Inget brutet... Tuuur!!
Men ett ben fyllt med vätska och stel som en gris. Så har vilat och med det är jag på bättringsvägen skönt skönt. Tror alla tabletter håller smärtan borta.. Hoppas på att vara piggare imon och kunna arbeta :)
Ridningwn kan jag glömma på ett tag då det sitter på insidan av skänkeln.
Haltat runt på mitt rum och fått lite ordning.
Typiskt inte trillat av en häst på dom månaderna jag varit här och två veckor kvar och jag ska lyckas nu... Aja för varje avfallning säger dom att man blir en bättre ryttare ;) måste se det från den ljusa sidan :)

Tjingeling/ Granathen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0