Min stjärna!

Idag var det Julias sista dag för denna gången. En tjej som gjort sin praktik här kom hit och har varit här några dagar för att hon tyckte det var så roligt :)
Så vi började dagen som vanligt hästar ut i hage och skrittmaskin! Sadla upp och Emma Josefine och Julia red på förmiddagen. Vid lunch körde jag Julia till Fredrikshavn så hon hann med färjan.

Efter det blev det att skutta lite teknik och små hinder med Monkey Love och sen en mysig men snabb uteritt på traktorn. Friserat hästars man, svans och öron :)
Lite mat och sen upp på mig stjärna som även hon fick hoppa denna lilla teknik bana. Och ja, hästen har inte hoppat ordentligt på evigheter. Hmm sen jag trillade av sist så har vi inte hoppat ordentligt :P mycket fin och mjuk till en början sen fattade hon "galoppen" och tempo och flås kom i henne. Då var det gamla vanliga underbara smulan med tryck och fart i sprången. Älskar min sötnos. Det är verkligen hon som lyser upp min dag. Hon är inte världens bästa och finaste tävlingshäst för dyra pengar. Men för mig är hon värd allt! <3

Nu dags för sängen och lite sömn för imorgon åker Josefine hem (men på återseende, hon fick jobbet :) ) och på kvällen kommer Jan hem från Holland med 18 st nya hästar :) intressant!!

Tjingeling/ Granathen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0