Hard work, work!

Jaha då var man tillbaka i sin vardag igen. Första arbetsdagen och en ny vecka i februari har inletts.
Hoppas även denna månaden springer iväg i all hast och att våren snart kan välkomnas här i Danmark.
Vill ha sol, fågelkvitter och busiga hästar nu :)

Dagen har gått fort. Vaknade och gick upp skapligt. Två praktikanter kommer vinglandes ner för trappen och jag presenterar mig för dom för att sedan dricka upp mitt kaffe. Två stycken tjejer från Piteå. Dom ska vara här i tre veckor. Skönt att få lite hjälp med alla sysslor och även trevligt att träffa nytt folk och hoppas dom får tre lärorika veckor.
Josefine har även hon börjat nu så vi är full styrka i stallet. Och detta har visat sig idag :)
Hela 30 hästar har vi fått ridna idag mycket bra jobbat.
Själ. Red jag tre på förmiddagen och sen har jag bara gjort det vanliga. Monkey love har blivit av med lite päls och andra småsaker. En vanlig dag är på JM horses :)
Red velvet som hade stegrat med en av praktikanterna igår. Men var som vanligt snäll med mig. Sen red jag monkey love och den lilla knasiga ponnyn jag pratade om sist.

Har myst med min egna dam idag med. Hon har fått springa lös i ridhuset idag igen för att göra av med lite energi. Det tyckte hon var toppen och sprang i hejdundrande fart, hehe!
Hon rullade sig ett x antal gånger med. Och det gjorde hon självklart för att då måste ju även matte lägga lite tid på att borsta mig. Då vet hon även att hon få stå i solariet ;) hon är smart min stjärna.. Borstade henne i 1 timma och myste. Imorgon ska hon få springa av sig lite i lina och sen ska rebecca ta premiär tur på henne efter ca 4 veckor. Så får se om jag lever imon kväll.

Nu är det dags att sova :)
Tjingeling/ Granathen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0