Fina hästar!

Igår så fick josse en elak framhov på sin fot och blev där med handikappad idag och sjukskriven från ridandet. Det betyder att jag har idag ridit 8 hästar och det hör inte till vanligheten.

3 stycken hann jag med på förmiddagen. Hade skrittmaskinen och annat med så blev bara tre. Monkey love, Apelle och whisper. Alla skötte sig fint. Men whisper har jag aldrig ridit innan. Det är en dressyr häst. Och jag har börjat sitta mycket i dressyr sadel på sista tiden. För att träna mig själv och även komma åt hästarna lite bättre. Den hästen är iaf en dressyr här och oh ja det märkte rebecca mycket väl. Tänkte testa en ökning och fy sjutton vilken fin häst. Och med tanke på att den är rätt omusklad så kommer den var helt sjukt fin när den bygger lite...

Efter lunch blev det 5 st. Snygging, Bolfi, velvet, Luca och Woody :)
Alla helt okej fina och tycker att det gått väldigt bra idag. Har dock sjuk träningsvärk efter att jag pressat Bolfi pch Apelle några dagar i dressyr sadel och kan bara tänka mig hur det kommer kännas imon när jag red 4 hästar av 8 idag i den sadeln. Josse skulle iaf rida imon så kan jag åter hämta mig lite ;) hehe
Dock är det dressyr träning för Henrik imon och vill kunna pressa på den så får hoppas att jag är redo :)
Bra dag och är helt slut så fast att klockan bara är 21 så ska jag ta och sova :)

Tjingeling/ Granathen.

Bilder på whisper och en ny D-ponny!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0