Onsdag..

Ännu en dag har gått och veckans sista halva börjar närma sig.
Känner mig trött idag men inte för trött. Mest trött i huvudet och lite i kroppen, inte överdrivet sliten som efter gårdagens idiot dag...
Idag har vi börjat dagen med det vanliga fodra, släppa ut hästar i hagen, hästar i skritten Emma, Evelina och Ina börjar rida medans jag sätter pricken över iet och fortsätter att fixa. Sopar och håller stallet snyggt och rent, ser till att alla hästarna som ska in och ut i skritten hanmar rätt och även att Emma får alla sina hästar färdig sadlade så att ridschemat rullar på och att hon då kan hinna med så många hästar som möjligt.
Dagen närmade sig lunch och idag blev det vanlig lunch i stallet, kan inte säga annat att när man varit här ett tag så uppskattar man mat på ett helt annat sätt. Man märker verkligen hur mycket kroppen förbränner. Nu äter jag för att jag behöver energin för att orka inte bara för att jag är hungrig och det är den tiden på dygnet att äta.. :)
Klockan blev halv två och det var dags för våran älskade praktikant att lämna lilla Sulsted och bege sig mot fredrikshavn.... Nästan att det var några tåtar som föll från kinden på 15 åriga Ina som bara älskade JM horses.  OCh vi bara älskade henne.... Hoppas hon kommer på loven och jobbar här, för den lilla snäckan kommer man sent glömma...
 
Dags för Emma att åka iväg på sin hoppträning, in med tre hästar i lastbilen och så försvann hon..
Bara jag och Evelina kvar i stallet.
Dags för även mig att börja kravala mig upp på hästryggen. Så innan klockan fyra så var fyra hästar ridna, duktig Rebecca...
Vid fem kom våran hopptränare hit och jag hade tre hästar som jag skulle vara med på, spännande nervöst och lärorikt.
STartade träningen med en häst jag aldrig suttit på, ett sjuårigt fuxsto lite mindre i modellen men hur jävla underbar som helst. Super snäll på hinder och verkligen fick mig att känna mig säker. Hur fel man än la henne på ett hinder så hoppade hon och rev nästan aldrig, Super fin häst. Som jag skulle vilja ta med hem om man hade kunnat.
Vidare upp på Smulan som idag till skillnad från förra gången skötte sig mycket mycket bättre.
Långt ifrån toppen bra, men hon var klart godkänd efter dagens träning, med rätt inställning och bra flyt. Pigg och lite stressad som hon alltid är men hon skötte sig och började inte bråka något eller liknade. Tog hindrerna för va dom var och hoppade fin fint.
Sista hästen som jag ridit nån gång innan fasade jag lite över då vid tidigare tillfällen jag suttit på han har han varit lite rädd för allt runt omkring hoppat och bockat lite. Lite tur i oturen så hade han fått en lindrigare skada just för dagen så han kunde inte vara med. Och jag beöv utan häst sista passet. Men trött som jag var så var det kanske skönt men jag gick samtidigt miste om en del utbildning och träning för mig själv och mitt psyke..
Duschat och handlat har även nu fått i mig lite mat och sitter nere i köket med Evelina och snackar lite skit om allt och inget, kollar även på lite tv men nu är det dags för lilla mig att spring upp till mitt rum och krypa ner i min säng för att få några timmar sömn iaf. Imorgon bitti väntar några balar halm som ska in i alla boxarna så dom får lite nytt och gott och även mer hästar.
Så för er som inte är häst intresserade kan sluta läsa min blogg nu på nått år, för allt som skrivs här kommer cirkulera om mitt liv i danmark på mitt nya jobb i ett stall = ändast häst prat :D
God natt!
 
Tjingelin /Granathen

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Duktig du är!!
Roligt att läsa om vad du gör :)
Du kan det här med att blogga du, dags för mig att spraka igång min också ;)

2012-11-01 @ 10:31:21
URL: http://lovejsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0