Ny start!!

Då var det dags igen.
Har inte bloggat på månader, jo jag vet att jag har varit sämst. Men nu är det dags igen, en flytt kan medföra mycket.
För dom som inte vet så flyttade jag hemifrån för första gången i tisdags. Det blev inte vilket ställe som helst utan hamnade i Danmark. Stort för en liten tjej som mig och ser detta som en jätte utmaning. Mina förväntningar av den här resan är stora. Hoppas på att få med mig en stor erfarenhet av hästar och att jag som ryttare kommer utvecklas något enormt, även att jag och min häst (som har fått följa med till Danmark) kommer att bli ett jätte team. Få tävla henne och börja känna mig mer säker i min ridning. Hoppas på att växa som person lära mig vuxen livet att bo själv osv. Och sist men inte minst tappa några kilo runt magen, hehe. Finns mycket mer jag kommer få på köpet men det är bara plus.

Kan skriva hur mycket som helst just nu för det har verkligen hänt massor sen förre blogg inlägget. Men det är väl inte så konstigt.
Provjobbade här för någon vecka sen och det slutade i att jag ligger i min säng uppe på mitt rum över alla hästarna i stallet. Mina dagar är väldigt varierande och det är bra, känner då att man inte trökar samma saker och tröttnar. Gör allt från rider hästar, fixar till hästar till kunder, hjälper Emma med hästar, går med hästar till skrittmaskin, släpper i hage, halmar, åker på tävlingar och ja till vintern hör även rakning av hästar till.

Dom senaste dagarna har jag tränat min häst i både hoppning och dressyr för tränare. Och dressyren framförallt gav mig massor och hästen var fin fin. Det tycker vi om.

Dagen idag har jag mest sadlat hästar och fixat utsläpp och skritten (skrittmaskinen). Rakat en häst och packat allt för morgondagens tävling. Nu blir det lite sömn för klockan ringer kl 05,00 imon så bäst att man är pigg och alert :)
Nu kommer jag börja blogga dels för att mina nära ska veta hur jag har det och vad jag gör om dagarna så följ gärna min blogg om ni vill veta hur ett häst jobb funkar i Danmark :)

Tjingeling / Granathen


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Wiiiih!!! Jag ska läsa allt du skriver! :)
Hoppas du lägger upp lite mer bilder. Vill ju se hur du bor och jobbar :)
Puss & Kram!!

2012-10-26 @ 22:13:24
URL: http://lovejsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0