Veckans slut!

Har sagt det innan och säger det igen dagarna bara springer iväg här....
Helgen är ju för h**vete redan slut, haha! Och ny vecka börjar imorgon, ojoj
Har lagt mig i sängen efter två bra arbetsdagar. Några hästar har blivit sålda under helgens gång och några under veckan.
Lördagen var nästan lite kaos. Vi hade tre kunder samtidigt. Så ridhuset var fullt med hästar och folk som skulle titta. Det hoppades hinder hit och dit. Hehe men som tur var så kom ingen till skada. Stackars Isa fick slita hårt med att sadla hästar fram och tillbaka. Självklart hjälptes vi alla åt och så men i lördags fick även jag äran att visa hästar för kunder.
Först traktorn men tyvärr ville dom inte ha honom. Tror dock han hade trivts med dom. Men men,
Efter det så visade jag även Spinel, det lilla fux stoet som jag bara älskar. Visade båda i lite hoppning osv. Spinel fick sig även en tur i skogen med sin nya ägare och mig på en annan häst. Dessa bestämde sig även för att köpa Spinel. Den lilla tösen som jag ville ha :P
Men kul att se att hon hamnar hos en mysig och kärleksfull familj i Norge. Det var skönt.
Dagen idag fortsatte med att ett gäng av kunderna från igår kom och provade några hästar igen som dom var mest intresserade av igår. Får se om det visar sig något där.
Efter det kom det en dressyr tjej och testade tre hästar var av att även hon bestämde sig för en. Super kul :)
Efter det så kammade Isa oss efter en veckas praktik. Och Evelina och jag åter gick till det vanliga arbetet. Red hästar. Jag longerade även en häst och lite sånt :) Emma är ju hemma och gottar sig så det e jag och Evelina som håller stämningen i stallet.
Imorgon ska även jan åka med hästar till Sverige. Bland annat lämna en häst hos min förra hopptränare :D kul kul. Så imon är vi helt själva i stallet. Får se hur detta ska sluta.
Tanken av att jag har tre arbetsdagar kvar är rätt go innan jag far hem en sväng, hihi!
Dags att sova. Imon ska det ridas massa hästar!

Tjingeling/ Granathen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0