Torsdag!!!

Torsdag idag och bara en vecka kvar tills jag ligger i min egna säng hemma igen i några dagar. Känns helt underbart att åka hem några dagar så men samtidigt lite tråkigt. Det går så bra här nu. Dagarna rullar på och att flyter. Dock är min kropp inte van än så det kan nog vara bra med några dagars vila innan man återgår till slitet i stallet igen, hehe.
Torsdag som sagt det betyder att dressyr tränaren kommer (vid namn Henrik). Emma skulle rida två hästar och Evelina två. Men knasig som Emma är så äter hon lite omelett till lunchen som jag i hög person har gjort. Tycker den smakar bra sa hon men det jobbiga är att hon som liten har varit allergisk mot ägg (som hon troligen fortfarande är) så Emmsipemmsi får sjukt ont i magen osv.. Surt så hon red en häst och Evelina två.
Under tiden så passade jag och Isa (praktikanten) på att rida ut. Först en tur på traktorn och sen en tur på Spinel. Roligt roligt. Och mycket skönt. Har varit ur kasst väder hela förmiddagen med regn osv. Men på eftermiddagen så tittade solen fram lite grann och hela dan har varit väldigt varm som tur är!

Emma gick och la sig under eftermiddagen och jag hann även raka en häst. Vi stressade slutet av dagen (jag Evelina och Isa) för att bli klara så fort som möjligt. Alltså hinna sluta då vi egentligen ska sluta. 17,30.
Vi lyckades med det och de betydde att vi skulle packa väskorna och åka till badlandet i Fredrikshavn :)))
Roligt roligt. Fanns allt från bubbel pooler. Till massa olika bastu till en rolig vatten bana osv osv. Skönt och lite avkopplande med bubbel bad. Man kunde även simma ut osv :) skönt som tusan och roligt var det.
Nu är man typ helt trött i kroppen fastän ett bra och skönt sätt!
Påvägen hem blev det att fläska lite till och vi stannade på donken, hihi!
Smakade nästan som i Sverige men bara nästan. Sverige är godare :D
Jaha det var min torsdag det. Den är nu slut och ja denna dag som alla andra hittills bara försvinner. Känns som när jag ligger här i sängen som att jag nästan precis gått ur den på morgonen. Knasigt men sant. Dagarna bara rusar iväg trots att det inte känns så under själva dagen. Aja livet är bra knasigt ibland alltså!
Imorgon ska Emma hoppa lite hästar för att träna lite teknik osv, kul kul!
Får väl se om jag hinner att hoppa lite jag med. Det är sånt som märks imon. Sen är det helg och ja helg betyder en timma mer sovmorgon, Göööötttt!
Hehe god natt med er, nu är även denna dag över för en trött stalltjej som mig.

Tjingeling/ Granathen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0