Måndag igen!

Ny vecka och tycker allt rullar på bra, tiden går fort. Har redan varit här i två veckor imon... Helt sjukt!
Dagen i ära har vi haft kunder. Två tjejer. En som sökte hopphäst och en som ville ha en dressyr.
Dressyr hästutbudet är inte jätte stort hör då det är liksom typ ett hoppstall men lite dressyrhästar har vi allt.
Så det blev att sadla upp till Emma och Evelina som visar hästarna.
Och det kan låta lite konstigt men sånt tar tid. Eftersom vi har så många höstar här så tycker jag kunderna gör helt rätt i att prova så många som möjligt även om dom fastnar för någon. Då har man så mycket att jämföra med. Så det tig oss från lunch till slutet av dagen.
En rätt lugn dag fast ändå stressig.

Smulan min fick en liten vilopaus idag. Hon har ändå gått rätt mycket sen hon kom och har nog blivit lite konstig i kroppen nu. Det tar ju på dom att flytta och inte bara byta stall utan land och allt. Så mycket nytt med kraft fodret som hon ska vänjas vid. Hon ska klara av halm ist för Hö/ hösilage. Massa massa nya hästar hon har träffat i hagen osv. Gå i skritten, nytt underlag i ridhus/ridbanan osv. Att jag är runt omkring henne hela tiden men inte bryr mig om henne på dagarna. Mycket som händer för lilla damen och det gick så fort i början. Vi slängde oss in dagen efter att vi kom att vara med på hoppträningen sen dressyrträningen dagen efter det. Hon fick nya hagkompisar ja osv. Så hon han nog inte landa och tänka efter förens nu. Det syns på henne. Hon e lite hängig och sliten. Stackars fisan. Så nu får hon vila ett par dag med bara kärlek och massa pussar så är hon nog på benen om em vecka :)

Kan bara tala om att det var bara ett plus att jag inte fick rida något idag. Vet inte om jag ens hade kommit ner i en sadel då jag knappt kan sitta på en vanlig stol. Haha mitt blåmärke på röven är så långt ifrån hett man kan komma. Dock har jag inte så ont i övriga delar bara lite så mörbultad men inte något extremt ont någon annanstans. Förutom min stackars rumpa som är mer blå än trosorna just nu..

Imorgon är det tisdag och vi har ännu fler kunder på besök. En svensk kund. Ska bli skönt att höra någon komma hit som pratar samma språk som en själv, hehe
Då slipper man överbelasta hjärnan så enormt..
En kille från en ridskola så det är otroligt långa hästar som ska visas. Och det gillar vi stort. Då rullar dagen i väg.

Hemfärd är också planerat. Tror jag behöver det då jag inte är ett dugg van vid detta jobb och människor. Man blir lätt sliten i början så kan behöva komma hem och sova ut en dag eller två. Träffa lite vänner innan man tar nya tag och köttar igång igen fram till jul.

Ikväll har vi myst i stallet :) lagat god mat. Dock var för sig men det klagar jag inte över. För då är det så smidigt att hålla koll på vad som går åt osv. Sen tittat på ännu en film. Mys mys.
Men bestämde mig för att inte lägga mig vid halv 2 som igår så nu ligger jag i min säng och kommer slockna så fort jag skrivit klart detta. Sååå skönt.
Ha det bäst!

Tjingeling/ Granathen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0