Home Sweet Home!

Fredag och helg, dock inte vilken helg som helst utan en ledig helg! Helt underbart när man nu jobbat några helger irad 7 dagar i veckan så är det skönt att komma hem och koppla av lite. Ha roligt och träffa vänner. Det kan jag inte säga något annat om.
Gårdagen blev redigt lång dag för mig.
Steg upp efter att klockan hade ringt några gånger. Gick upp vid 5.
Fixade iordning allt och packade det sista. Synd som var så glömde jag lite kläder som jag hade hängt på tork under natten. Men men får försöka gräva fram lite annan skit ur garderoben :)
Satte mig i bilen vid kl 6 för 40 minuters bilresa till fredrikshavn där båten gick. Det allt gick bra där på båten som lämnade hamnen 07,15. Framme i gbg 10,50 pust och stön. Då ska Rebecca som kommer från pytte liten ort försöka hitta rätt spårvagn i götebrog. Och vet ni vad jag lyckades med det med. Spårvagn check vidare till centralstationen. Där kom nästa problem. Boka biljett i sån där automat. Det var väl inte så svårt kan man väl tycka. Men när dom där maskinerna typ fuckar ur totalt så jag och 20 pers till inte kan beställa biljetter så var det inte så lätt. Till slut fick jag tag på en biljett.. Ner till spåren och hitta rätt tåg där. Check! Klev på tåget mot stockholm hoppade av i Falköping bytte tåg till nässjö och väl i nässjö buss till eksjö och sen hämtade snälla Robin mig och körde mig hem. JAG KLARADE DET! hehehe.
Låste upp dörren och hör hur det är tre galna hundar innanför som börjar höra min röst. Öppnar dörren och möts av tre lika överlyckliga hundar som jag är. Glädjetårarna börjar rinna ner från kinden då jag bara känner hur mycket jag har saknat dessa underbara djur! Suck. Har inte gråtit en tår i danmark! och inte haft hemlängtan en ända gång men när jag väl öppnar dörren och ser dessa urgulliga varelser så bara slricker allt. Totalt allt!

Väl hemma så hamnade jag i soffan direkt. Tvn på och godispåsen fram, UNDERBART!
Vidare till nässjö för att träffa lite vänner och sen vidare hem. Med mys pys och hockey. Åh vad underbart. Somnade väl runt halv 2 tiden och då var jag super trött..
SOVMORGON idag och då snackar vi sovmorgon. 12,30 vaknade jag och klev ur sängen. Helt underbart. Känner hur kroppen är helt mör och tung av allt slit i en månad.
Ikväll blir det tacos mys med mina älskade föräldrar (önskar att min syster var hemma bara!) sen lite chill utgång med några vänner för imon smäller det så tar det lite lugnt ikväll ;)
Bäst på fest eller vad är det man säger.
Tjingeling/ Granathen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0