Helg :D

Wehoo det e helg och vad betyder det. Jo man får äta lite gott gott som godis osv (dock gör vi det i veckorna med) vi får sova en timme längre och ja det är allmänt skönt att det är helg. Känns som det är lugnt på nått sätt fast vi egentligen brukar ha det som stressigast med kunder osv på helgerna. Men men. Livet är ju bra knasigt, de har jag ju konstaterat många gånger.

Fredagen har inte visat sin bästa sida va det gäller vädret men i vissa andra lägen.
Emma och Evelina har hoppat massa hästar på förmiddagen men efter lunch var det även dags för min och Isas tur att få hoppa lite med (y)
Så självklart inleder jag hoppningen med Traktorn :D
Oj oj oj tror att han allt imponerade lite på dom andra. Han är som han är men han skötte sig toppen bra idag. Får se om det är några som vill köpa han imon. Min lilla prins, hihi!
Efter det var det dags att hoppa "den norska hästar" kan inte namnet men vi kallar den så. Och den är lite ja vad ska man säga väldigt normal häst typ. Rätt snäll på hinder, lugn, nästan lite lat. Ja lite som en ridskolehäst.
Iallafall den gick fint och Jan gav mig lite tips hit och dit som jag skulle tänka på. Som man själv aldrig reflekterar över. Som min hand exempelvis. Måste lägga ner den mycket mer så jag inte knäcker ryggarna på hästarna. Alltså det är sånt man får in i en vana som man liksom bara gör utan att tänka på vilken skada de gör. Låter kanske drygt men men bra tips som gjorde sista rundan sjukt mycket bättre.
Vidare upp på Spinel :D mitt lilla fux sto som jag bara älskar. Hon är alltid lika söt och hoppar kanoners. Jan och Emma höjde rätt mycket. Iallafall mycket för att vara mig på nya hästar liksom. Och då blev jag tillsagd att vara mer lugn med mitt överliv ja massa såna små saker eller ja det är ju typ småsaker men som spelar så stor roll liksom :) jag är mycket nöjd med de tre hästar jag hoppade och allt kändes bra liksom. Lärorikt :)
Tror jag vaknade med feber i morse och den har suttit i hela dagen. Suck men känner att här kan man inte ligga och tycka synd om sig själv så jobbar ändå. Men med tanke på feber och migrän så avstår jag kvällens middag med vännerna här och har faktiskt krypit ner i min säng för att försöka sova bort migränen. Ibland kan även en galen ungdom tänka på sin hälsas bästa och inte bara på att vara med överallt och ha kul.
Men hoppas det blir fler gånger :)
Dags att sova. För imorgon blir en dag med kunder, tror jag. Då gäller det att vara pigg som fan för att kunna fixa hästar snabbt som tusan :)

Tjingeling/ Granathen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0