Hästen är ju GALEN!!!

Denna tisdag har även flytit iväg till sitt slut och här ligger jag nu igen i min underbara säng varmt täcke och ska snart försöka sova några timmar.
Det har inte hänt allt för mycket börjar dagen vid kl 8 med att fodra lite snabbt för att sedan ta en lugn kaffe och invänta att hästaskrällerna ska äta upp. Ut med några i skritten och dom andra i hagen. Lämna kvar nästan hela första stallet inne för de ska gå i skritten eller ridas.
Emma jobbar på med att rida hästar och jag har bara sadlat upp åt henne hela förmiddagen, bytt skritten och sätt till så att allting rullar på. Vad skulle Emma göra utan mig ;) heheh!
Hon hann med sex hästar innan lunch. Och Jan har även ridit en häst idag. Det var tydligen en stor grej då han inte hade ridit på månader sa han, hihi. Så han hade börjat turen bra med att han skulle hoppa upp och inte spänt sadelgjorden så sadeln snurrade runt och hästen sprnag lös i ridhuset. Enligt Emma var Jans kommentar: Hästen är ju galen HAHAHAHa inte så konstigt när sadeln hänger halvägs under magen, HAHAHA
God lunch lagad av mäster kocken Jan och efter det var det chilling i köket i väntan på kunder.

Först en lite äldre tjej som provad två av våra lite yngre hopphästar och vad jag såg så såg allt skit bra ut. Och sen en lite yngre tjej som provad våra lite äldre hopphästar och det såg bra ut även det. Så allt gick bra och såg lyckat ut. Hoppas bara på att nån av våra hästar kan få ett fint hem :)
Fixade allt i stallet och sen var det Smulans tur. Hon var lugn och fin när hon väl gick framåt men även idag lite dum heter för sig. Dock så är hon sjukt mycket mjukare och lugnare att rida nu när hon har fått börja stå i solariet innan och efter ridning. Det tycker hon är helt underbart och typ står och halv sover :) sötan min.
Imon väntar lite hoppträning för Jan och sen häst bingo på kvällen. Tror det kommer bli redigt myspys onsdag.

Nästa vecka är det tävling för hela slanten och ska försöka få nån av mina kära vänner att komma hit på besök. För bästa hade varit omjag kunde stanna hemma i stallet för att sköta och hålla stallet hemma igång. Då det inte är jätte stressigt på tävlingen så kommer Emma hinna sköta det själv. Men för att få vara kvar hemma och kunna arbeta så får man inte vara själva och det tycker även jag är en självklarhet. Vad gör man om man trillar av el blir översprungen av en häst eller två och inte någon hittar en fören typ på kvällen. Inte bra inte bra. Så om någon av mina kära vänner ser detta och känner sig träffad så vafaaaaan kom hit bara :D hehehe

Nehe dags att sova!!
Tjingeling/ Granathen

Kommentarer
Postat av: Karin

Hur är det nu man säger det är inte alltid hästens fel utan ryttarens. Jan är ju rolig och han ska hjälpa dig med hoppningen i morgon.;))))

Svar: Hehehe ja han är för go :) dock så gick ju hoppningen sjukt bra :D
rebeccagranath.blogg.se

2012-11-27 @ 23:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0