Dålig uppdatering!

Hoppat över att blogga några dagar nu men tro inte att jag har gått och dött eller något liknande för här är jag och jag lever, jag lovar!

Dock har det väl inte hänt så jätte mycket sedan sist utan dagarna rullar på som vanligt här. Rider, fixar osv. Igår red jag 7 hästar för Emma var iväg och testade nya hästar så det var jag och Evelina som höll stämningen i stallet. Red några nya hästar igår bland annat ett sto som var så sjukt mysig att rida och kan tydligen hoppa som en Gud. Kul kul att man fick den chansen :)
Idag har det även kommit en ny praktikant som heter Isabella och är 15 år även hon. Kul kul. Låter dumt och så men set hjälper så sjukt mycket när det kommer en extra hit. Även att den kanske inte gör så mycket stora saker så går dagarna mycket fortare och man hinner med så mycket mer, allt blir så mycket roligare när alla vi här får lära ut och gynna en människa också.
Dagen rullade på och idag red jag bara en häst vid namn spinel :) ett sött fuxsto som jag hoppade i onsdag som bara är hur söt som helst. Annars har jag bara fixat hästar åt Emma fixat skritten osv osv.

Efter det skulle jag ta och rida min egna dan lite. Och tänkte ha lite markarbete. Allt började jätte bra och hästen min var hur fin som helst tills hon kom lite fel på ett hinder och rev det. Jag hoppade av, byggde upp hindret och skulle komma på det igen. Då hon la på en tvärnit och jag drog med mig hela hinderstödet med höften och till slut hamnade med sidan rak ner på stödet.. Ajaj kan jag bara säga. Så nu haltar jag lite smått omkring och känner mig som Agda 85. Men men. Tror smärtan är värre när jag vaknar imorgon och då visar sig nog även en och annan sträckning och muskelvärk. Men men smällar man får ta när jag varje dag hanterar 500-650 kg häst. Tycker jag ändå har klarat nästar två veckor utan några avfallningar med tanke på hur många nya busiga hästar jag suttit på.

Efter detta så har vi stor handlat lite och ätit god mat. Druckit ett glas vin och är nu inne på andra filmen :) redigt redigt mysigt.
Imorgon är det en vanlig måndag och vi får se vad den dagen bjuder på.
Förhoppningsvis så kommer någon och lagar våran stora manege port som gick sönder imorse så hästarna kan komma ut i hagen i veckan, dom blir så himla busiga annars.
Snart dags för lilla mig att sova :) för är sjukt trött och full av smärta.
Blev ett gnälligt inlägg men men nånstans måste även jag få ventilera lite.

Tjingeling/ Granathen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0