Back on Track

Hej igen mina kära få bloggläsare!
Har gått ett tag sedan jag lagt upp något här nu och det har varit allt ifrån att tiden inte funnits eller att jag inte orkat.
Tråkigt men nu är jag iallafall tillbaka och ska försöka uppdatera så ofta jag kan och hinner. Något som hälper är ju om någon lägger en gullig kommentar eller har några frågor om något som jag gärna skriver om. För dagarna här rullar oftast på som vanligt och det är ju inte allt för roligt att läsa samma sak var dag.

Som sagt har inte bloggat på ett tag och om jag inte minns helt fel så bloggade jag sist innan jag åkte hem.
Helgen hemma var mer än bäst. Hade super trevligt träffade mycket vänner och intog ett och annat glas go dricka och smaskade på mor och fars mat. Det var inte annat än hur gott som helst.
Gosade med mina hundar så mycket jag kunnat och hade redigt mysiga stunder med underbara människor. Men det varade inte länge utan åkte tillbaka till Danmark på söndagen för att börja med hårt arbete och mycket hästar igen. Som för den delen är roligt det med :)

Veckan började bra och redan i onsdags var vi på tävling på en av de finare anläggningarna i danmark. Super fint var lite som att åka till Flyinge kan man säga.
Det var Varm Up inför Christmas show som är nästa helg. Emma hade med sig 6 hästar och alla hästarna skulle starta två starter. Ibland förstår jag bara inte hur hon orkar. hehe
Vi åkte vid 6 halv 7 tiden. Och hade starter allt ifrån första klassen som började vid 09,00 till sista klassen som slutade 22,40 något sånt. Jag minns inte redigt. Lång dag och vi var hemma och tillbaka i stallet vid 1 halv 2... PUST säger jag bara. Blev några placeringar i dom lite högre klasserna annars mycket fina rundor av Emma och alla hästarna.
Har även hopptränat denna veckan och började med att hoppa en häst som heter Akinthos. En redigt fin häst dock lite spend och tittig men han hoppar super fint. Så efter ett och annat morrande från tränarens och min sida så kom vi igenom banan med fin fina språng.
Vidare upp på Smulan.. Jadu denna häst är ju lite för rolig.
Jo men hon hoppade fint denna träningen men den sista rundan då vi bara skulle avsluta med två hinder som var lite högre så började vi på en rätt bred oxer. Tränaren ville att jag bara skulle mjukna i handen och låta hästen gå och bara följar med. JAg gör detta, Smulan kommer lite fel och stort in på oxer. SNÄLL häst som hoppar och tar sig över. Vidare mot det lite maxade räcket som jag tänker det här är ju inget problem om hon tog sig över oxern liksom. Tränaren säger till mig att rida lika dant så jag lägger bara ner handen lättar lite grann och ska bara följa med henne över då hon tänker FUCK YOU! och gör en tvär vänding och Rebecca hamnar på backen. Gör en avfallning i repris så sätter mig på stödet igen, DEnna gången hårdare än förra så mitt blåmärke är nog vacker och har knappt kunnat sitta sen i tisdags... JIPPI.. Dressyrsadel är bara att glömma.

Det har även hänt lite grejer som har gjort mig lite nere och att det känns lite tomt. Evelina slutade igår och lämnade stallet innan lunch. :( kommer sakna henne så otroligt mycket. Hon fanns där när jag var ensam och vi hade alltid lika trevligt och alltid lika mycket att prata om.
Samtidigt som Emma var hemma i sverige och Jan åkte iväg med en häst. Så det var otroligt ensamt.. Jag var liksom helt själv! Dock med 60 hästar men ändå helt själv!
Jaha, nu är det iallafall dags för mig att krypa ner ordentligt och sova. För imon väntar en ny jobb dag!

Tjingeling/ Granathen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0