1:a advent

Började morgonen precis lika dant som igår :)
Med att göra mig lite risgrynsgröt och tycka igång julkalendern på datorn för att sedan mysa ner mig i soffan och titta på det i lugn och ro innan man ska sätta igång med hårt arbete.

Började med att Emma red två hästar lite snabbt jag fixade två maskiner i skritten och fixade till lite. Vid 11 kom kunder som skulle kolla på lite ponnysar. Dom tittade på en bara så det gick rätt fort. Dock verkade dom intresserade av den så för att bara pröva en ponny så tog det ändå två timmar typ. Det är kul hoppas mamman köper denna söta ponny till sin dotter :) Julklapp liksom, hehe

Efter det så åt vi oss lite lunch släppte ut nästan alla hästarna och dom i första stallet som inte går ut fick flytta ner till mitten stallet. För ja det är dags att börja mocka ur hela stallet. Eftermiddagen gick alltså åt att mocka ur första stallet. Tyckte ändå det gick sjukt smidigt och fort men Emma tyckte inte desamma :P hahaha hon är utrbränd nu ;) hahahaha söt hon är alltså!
Så imorgon forsätter vi med mitten stallet och sista. Så förvänta er inget blogg inlägg imon för kommer vara dödens i kroppen efter morgondagen och imorgon måste jag även motionera min häst för hon fick vila idag. Så longerar henne lite imon tror jag :)
Annars har det inte hänt så mycket mer idag. Emma hoppade hingsten ikväll med :)
Dags att sova lite trots att klockan bara är halv nio så ska jag nog ändå ta och borsta tänderna och krypa ner. Fodrar imorgon innan jag äter frukost så vi bara kan slänga ut hästarna dirket när vi börjar.
Bara 20 dagar kvar tills Granathen är påväg tillbaka till sverige, nedräkningen har börjat :D

Tjingeling/ Granathen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0