Fortsättning av dagen..

Hejsan alla!



Just stått ute och kollat in dessa otroligt vackra saker som brunner långt upp ute i atmosfären. Stjärnor dom är så vackra och gör mig så lättad, kan sitta ute en klarblå sommarnatt i timmat och bara kolla upp mot himlen och bara drömma mig bort, får mig att börja tänka fina tankar om livet. Samtidigt som jag undrar hur fina dom är och hur dom ändå sitter där uppe. Vad som gör att det är så? Värden är lustig egentligen. Hehe men men
Dagen fortsatte i fint väder och ännu några underbart sköna minuter i solariumet. Nu börjar man faktist bli lite brun så att det syns :) det gillas

Mötet på hotellet var roligt,och bulle och kaffe gör ju bara ett möte ännu trevligare :), Det togs upp allt mellan himmel och jord. Det ska annordnas en barkurs på lite enklare nivå, hoppas man får bli delaktig i den. Och när jag kom innanför dörren hade dom gjort om receptionen redigt snygg blev den :). Trappan ska även vara klar någon gång i slutet av maj. Och det tror jag kommer göra en grym förbättring.
Vidare direkt från mötet blev till stallet.

Red hästen och hon var lika fin idag som igår. Dummade sig ingenting. Konstig fläck, har även börjat lägga sadlen otroligt mycket mer längre bak. Lärde mig en hel del när vi var på föreläsningen på hööks. Tror vi har sadlat Smulan förlångt fram därför hon har en sådan jätte bog och även står med frambenen snett under sig som lätt kan leda till hovledsinflammation. Så det första jag kan göra för att förebygga det är ju att sadla längre bak, så det har vi börjat med nu.
Dom nämde oxå att helst ska hästen gå över bommar i en halvmåne varje dag. För dom bygger upp bra balans och liksidiga muskler av det. Får hästen att lära sig kontrollera sig själv och inte alltid gå efter ryttaren. Har även börjat leda hästen mellan stallet och manegen i grymma över tränset. Hur ska hästen förstå att när jag sitter på vill jag att dom små hjälperna och förhållningarna ska gälla och när man leder kan man ta och dra hit o dit. Det förstår ju inte hästen.
Aja det var lärorikt och jag tror på det. Dom hade goda argument till det mesta så. Man kan inte göra annat en att testa och se ifall det fungerar på min häst :)

Detta var ännu en onsdag som gick :) påsklovet närmar sig mer och mer och det menas hemma tävlingar :D och det menas snart sommarlov och det menas 18 och det menas körkort :D wohoooooo heheheh
Nehee dags att sova. Bilderna från dagens stekning som jag utlovat kommer imon. Inte mycket att se men men ;D
Ha en bra fortsatt natt alla så hörs vi imon.
NAttinight!!

Livet är en fest// Granath


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0