TjugoandraFebruariTvåtusenelva

Klockan är nu 23,00 och jag är mega trött!
Dagen har bestått av:
- Skola, haft kök idag så Jackie och jag har haft i uppgift att göra fläskpankaka. Vi började med det och insåg att innan frukost är vi klara, och pannkakan ska stå i ungen och sköter sig själv. Mycket skönt så då blev vi glada och tog en lång frukost. Då kommer annelie och ber oss att göra frallor till morgondagens frukost. Vi bara visst :) då har vi nått att göra. Väl när vi har blandat allt och ska ställa skålen i blandaren så funkar den jävla apparaten inte som den ska. Så det var bara att ta ur det ställa den på en vagn och Rebecca får börja kötta med händerna..... Usch och degen blev aldrig bra :/ så vi fick halv damp på den, Tålamodet rann över lite dådå och vi var sura lite och sen garvar man åt absolut ingenting!! TRÖTTA med andra ord. Frallorna blev iaf bra tillslut och fläskpannkakan var god :) Efter det var det städning och halv död som man var blev ja sjukt irriterad på männsikor som bara klagar och springer te lärare så fort man ber dom om något :S hur faan ska ett kök kunna fungera om man inte kan tåla att någon ber en göra nått! Aja slut städat blev det iaf och ja fick gå hem!

Cyklade hem och däckade tre timmar i sängen, det är alltid lika skönt att sova när man e helt slutkörd efter en dag i köket :) Käkade lite mat med mammsen och pappa.

Efter det anmälde jag mig till tävlingen i jönköping den 5/3 :)))))) Blev klasserna 95 cm och 1m, hoppas verkligen att Smulan sköter mig och nerverna är på rätt plats och att jag rider väl, då kommer det gå toppen bra.

- Väl ute i stallet mötte man Jenny och Maria. Alltid lika trevligt med stallvännerna som nästan alltid är lika pratglada och trevliga.
Fixade min Smulan och red henne i manegen, Det gick toppen bra, kallt som tusan -16 grader ute så man kan ju inte kräva förmycket av pluttan till polle :P
Men den förvända galoppen gick bra och galoppombyterna på långsidan satt perfekt efter ett antal HÖGA sparkar bakut :P Det var faktist inte jätte långt ifrån att ja flög av efter hennes stolle ryck :P men men härligt med häst som har lite attityd :)
Hon gick iaf toppen i slutet och det gillas!

Nu har man gjort fläskpankaka till pappa som han ska ha med sig till jobbet imon! kommentaren på det var : FAAAN nu har vi fått lite BRA variation på¨våran mat här hemma :P
hAHAHAHA bara för att han älskar fläskpankaka :P

Aja nu blir det att krypa ner i sängen efter en lång och varm dusch :)
NATTI!!!


// Granathen


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0