Fredagen den 8 Januari 2010

Sömn Problem 

 Nu ligger jag här i sängen och har lite smått panik.
Jag ligger här och har kollat på två filmer vrider och vänder på mig och kan verkligen inte sova, har så fruktansvärt ont i mitt huvud också och kan verkligen inte förstå varför jag inte kan sova.
Jag är inte ens trött. Man kanske får skylla sig själv lite när man går upp klockan halv 1 men ändå, jag har aldrig haft såna här problem att sova som jag haft de två sita nätterna. Känns som ja börjar få tillbaka mina gamla sömnproblem.
Förr när jag var mindra så låg jag och tänkte på massa saker på nätterna, var alltid lika orolig, känslomässig och tankspridd. Låg och tänkte på allt mellan himmel och jord. Kunde ligga och tänka på saker som fick mig att förstå massvis med saker, fick mig att gråta tårar över hur världen ser ut just nu.
Jag glömmer aldrig mina långa nätter när timmarna vandrade långsamt långsamt. I min snurrande hjärna där jag inte kunde somna. Inte ens en fjäder kunde flyga oupptäckt under mina nätter. Låg på spänn hela tiden, var jag inte ledsen var jag rädd var ja inte rädd vad ja nyfiken.
Dessa nätter försvann med åren. Försvann när jag inte längre var ensam i min säng, men nu har de kommit tillbaka. Nu just nu när jag är äldre, Nu just nu när ja behöver min sömn som mest. Just idag kan jag inte sova, just idag som jag behöver min sömn.
Jag måste säga att jag är rätt nervös över morgondagen men det kommer gå toppen. Det blir vad man gör det till som Elias sa. Har man rätt inställning så funkar allt!

Hoppas att alla andra människor kan sova, det kan inte jag…

Är det någon som kan sova så är det min hund. Tror de är hon som gör att jag inte kan sova! Hon ligger och snarkar, spring och drömmer :S konstig vovve det där :P Just nu vandrar mina tankar kring sommar, hästar, tävlingar. Vill bara tillbaka!!
Nehee inte för att jag kan sova och ska göra det, men nu får detta blogginlägg vara slut.! Imorgon ska jag till min nya skola, det ska bli spännande, nervöst och segt. Vill helst ha mera lov, för tycker jag knappt hunnit med något.

Kan även nämna att jag och Lollo tog oss en promenad innan en rostad macka J mysigt mysigt. Vi var även nere och badade i simhallen en kort stund. Det vad härligt måste göras om gumman. Den människan är den absolut bästa som finns. Älskar dig Lollo <3

 

 Kramen Granathen (::)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0