7 Februari-2010 vinterdag i stallet

Idag gick man upp halv 7 för att vara i stallet kl: 7, Mycket jobbigt att ta sig upp ur den varma sängen.
Men det är inte mycket till val, bara gå upp och dra sig te stallet o börja arbeta. Fodra, mocka, och släppa ut hästarna. Har jobbat hårt idag mamma och jag har haft stallet själv och det tar på en efter en dag.

Så nu när vi skulle ut efter att ha varit hemma i 30 min för att slänga i oss lite mat, så måste vi bege oss till stallet igen för att släppa in hästarna. Syster hängde på och tog in de otroligt stressiga hästarna som man kan börja undra vad de har för vätt i hjärnan igentligen :S De springer och kickar o är allmänt dumma i huvudet. Usch

De är helt gala som när jag skulle fodra de ute i hagen mamma vågade inte gå in så det fick jag göra. Och det är nästan så man blir översrpungen eller ihäl kickad. Herregud asså :S

Aja efter denna dagen är jag mycket trött fråga bara Matilda hur pigg jag var när vi kom ut. Hahahaha kan man skratta mindre ?? hehehhe :P Tror inte det,
Faan vad jag saknar Matilda ute på persö, det e ju inget vettigt folk kvar :P hehehe skämta :P

Men saknar min Matilda hon är en av de bästa vännerna man kan ha <3

Snart ska man ut igen och kvälls mocka och fodra hö, efter det är dagen slut och det är jag glad för!! :)
hehehe

Imorgon är det första dagen med klassen och det ska bli mycket roligt men jävligt nervöst :P som tur är så har jag ju Alexandra :)

Syster var ju som sagt med ute i stallet och tog underbara bilder. Faan vad jag älskar min polle han är det vackraste som finns <333 kommer blir grymt svårt att lämna dig älskling <3









Sessan och Lagun är de två indiverder som får mig att stå när det tar emot, de två underbara djur får mig att le när det är svårt, de får mig att kämpa när det är jobbigt. De får mig lycklig de får mig att må bra!!

Vad skulle jag göra utan er! <3
Älskar er mest av allt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0