1 augusti - augustitävlingarna på persö :D

Idag har de varit fullt ös. Jag vaknade kl 5.. Då jag var pigg och laddad :P
Åkte till stallet vid 6.
Började borsta och göra snyggingen i årdning..
När jag flätat och börat knoppa han var klockan 7 och då om matilda jessika och olle in. De var nattvakter :P Där stog jag pigg som ja vet inte var och så kom de itne trötta som ja vet inte vad:P Tiden gick och det var dax att sadla och tränsa.. Jag statade som nummer 4 och de var 4 efteranmälda och 2 strykningar så jag hade 6 framför mig..



Jag red fram och han känndes fin.. Jag ahr varit så nervös inför denna tävlingen.. Jag ahr nämligen vägrat och inte hoppat 50 hinder på träningen så jag har varit spänd som en fiolsträng.



Men iallfall där satt jag och de var dax att hoppa fram han kändes lite tittig på första krysshoppet men laddade ändån.. hoppade vidare och han känndes riktigt frech.. In på banan där jag skulle gå fram till hindrerna och visa han de.. Vi gick fram till grinden de var inga problem men sen skulle jag till muren där han inte ville gå fram alls han började baka och skulle ut från banan..:P Men men jag fick stat singnal och ja började rida vi kom över första andra tredje fjärde femte och sjätte stannade ham vände runt och en gång till han stannade vände runt och nu hoppade han på väg till sjunde där jag slutade rida helt.. Sjunde och sista hindret i grunden där han la på en tvärnit.. Blev utesluten och fick en chans till att hoppa hindret och då hoppade vi.. Jag är nöjd över att ajg kom över alla trots resultatet.




En riktigt gald eksjö fick vi och de var Johanna hon vann med Tezzan i 1m och gick nolla med Sune :D Grattis  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0